こぐまちゃんのおうち

歌詞和訳中心のブログ。好きなことを好きな時に。

At the Beginning (From "Anastasia") 和訳

 


Anastasia- At The Beginning By Richard Marx and Donna Lewis

映画アナスタシアより

"At the Beginning" /Donna Lewis & Richaard Marx

和訳です。

 

この曲は映画のエンディングに使われています。

人生という旅、ともに歩むパートナーがいたら素敵でしょうね。

結婚式にもピッタリな曲。

 

・・・

"At the Beginning"

 

(Donna Lewis)

We were strangers starting out

on a journey

Never dreaming what we'd have

to go through

私たちは他人だった

初めて旅に出たとき

何が待っているのか夢にも知らず

 

Now here we are and I'm

suddenly standing

At the beginning with you

今ここに

私たちは立っている

ここが私たちのはじまり

 

(Richard Marx)

No one told me I was going to find you

Unexpected what you did to my heart

When I lost hope you were there

to remind me

This is the start

誰も予想しなかった

僕が君をみつけだせると

君が僕のハートを変えたんだ

希望を失ったとき、君は言ってくれた

”これからが始まりよ”

 

(Chorus)

And Life is a road and I wanna keep going

Love is a river I wanna keep flowing

Life is a road now and forever

wonderful journey

人生は長い道、進み続けるの

愛は流れる川、あふれ出しても

人生という長い道のり

素晴らしい旅になる

 

I'll be there when the world stops turning

I'll be there when the storm is through

In the end I wanna be standing 

At the beginning with you

たとえ世界に終わりが来ても

嵐がすべてを吹き飛ばしても

僕は君のそばにいる

そして最後に立とう

あなたと、新たな出発点に

 

(Both)

We were strangers on a crazy adventure

Never dreaming how our dreams would come true

Now here we stand unafraid of the future

At the beginning with you

私たちは他人だった

おかしな冒険の旅に出て

夢がかなっていくことなんて想像もせず

だけど今ここに立っている

未来を恐れずに

ここが私たちの始まりだから

 

*(Chorus)*

繰り返し

 

(Bridge)

Knew there was somebody somewhere

Like a light in the dark

Now I know my dreams will live on

I've been waiting so long

Nothing's gonna tear us apart

どこかにいると信じてた

暗闇の中に灯る光のように

私の夢は永遠に生き続ける

ずっと待っていたの

もう私たちを引き裂くものは何もない

 

*(Chorus)*

繰り返し

 

Life is a road and I wanna keep goin

Love is a river I wanna keep goin on

人生は長い道、進み続けるの

愛は流れる川、進み続けて

 

Starting out on a journey

ともに旅立ちましょう

 

And Life is a road and I wanna keep going

Love is a river I wanna keep flowing

In the end I wanna be standing 

At the beginning with you

人生は長い道、進み続けるの

愛は流れる川、あふれ出しても

そして最後に立つの

あなたと、新たな出発点に

・・・

よんでくれてありがとうございます

byこぐま(´・ω・`)♡

コチラもcheck↓↓↓

 

kogumachan.hatenadiary.jp

kogumachan.hatenadiary.jp